Afkoelen in Chocoladebruine waterval - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gonne Els - WaarBenJij.nu Afkoelen in Chocoladebruine waterval - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gonne Els - WaarBenJij.nu

Afkoelen in Chocoladebruine waterval

Blijf op de hoogte en volg Gonne

24 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Warm warm warm
Op naar de watervallen in Zuid-Laos. Het wordt heuvelachtiger, dus elk gram bepakking telt. Kritisch bekijken we onze bagage en laten een stapeltje kleren, slippers en schoenen achter. Tja Gonne's loopschoenen zijn wel aan vervanging toe, dus veel plezier ermee!
Het ligt niet aan onze conditie (die is top) maar aan de warmte. Tussen 12.00 - 14.00 uur is het meer dan 38c. Als volleerde prof.wielrenners gieten we de bidon leeg op onze rug. Om het uur water kopen en even uitpuffen onder een boom.
We komen aan in Tad Lo midden in de jungle. Onze bungalow ligt tegenover een waterval: 2 stromen die op 120m hoogte in een diepe krater.

Na twee heftige dagen klimmen gaan we voornamelijk afdalen, belooft Fritz..... Dat is een goed vooruitzicht, dus opgewekt en de konten ingesmeerd met broekenvet (gewoon vaseline) springen we in alle vroegte weer op onze inmiddels door rode aarde bestofte karretjes. Eerst nog een klimmetje van twintig kilometer, onze kuiten zijn inmiddels aardig getraind, dus fluitend naar boven. Dan zoeven we naar beneden...... Wedstrijdje wie het eerste is...... Twee raden yeahhhhhh... Els! Ondanks het inmiddels geloosde gewicht. Wat een makkie en wat een prachtige plek om een extra dag te blijven. Een brede waterval, waar blote jongetjes stoer kapriolen uithalen en het diepe water in springen. Een vrouw op zoek naar rivierkreeftjes en de twee olifanten gaan er in bad. Tien kilometer stroomopwaarts wordt een dam gebouwd, dit waterproject zorgt ervoor dat het doorgaans kristalheldere water nu chocoladebruin kleurt. De enorme waterval is de attractie van de streek en er is zonet een touringcar toeristen uitgeladen. Els wil wel een ritje op zo'n oude dame maken. Dat staat morgen op het programma.

Het is weer vroeg donker, een jongen beschijnt met een lampje een boom. Wat is hij aan het vangen, het blijken mottige grijze insecten te zijn, die overheerlijk smaken, een plaatselijke delicatesse dus. Voor het slapen een oorverdovend kabaal, een kakofonie van geluiden, we krijgen weer een gratis avondconcert.

• 24 Maart 2015 - 08:26

Willeke:

Stoer hoor, genieten van de rustdag! Spannend verslag, bedankt en tot een volgende keer, liefs, Willeke

• 24 Maart 2015 - 16:13

Oot :

Ha lieve dames, wat een avonturen. Geweldig leuk jullie verhalen te lezen. Sterkte met de hitte, de beestjes en de banden. x Oot

• 24 Maart 2015 - 23:04

Siny:

hai gonne en els
    heerlijk jullie verhalen. Afzien en genieten.ik ben weer helemaal terug in laos de adembenemende natuur het klimwerk de kippen, watervallen maar toen echt helder heerlik gezwommen he Gon? Toen prima temp. gehad.In die zin niet jaloers.poeh heftig hoor die hitte Hopelijk koelt t snachts wat af.
    hoe is de groep? En billeboy nog veranderd nu hij ook verplichtingen heeft vaderschap enzo. Hoe vindt ie dat? Doe hem de groetjes.
    voor jullie nog veel mooie avonturen en beetje meer koelte.
    lfs Siny

• 25 Maart 2015 - 10:44

Marijke:

Oh oh oh wat klinkt dat gaaf! Geniet er goed van dames. En zet m op!!!
    liefs Marijke

• 25 Maart 2015 - 20:53

Bob:

Weer een leuk verslag! Jullie hebben je roeping gemist. Reisverslagen maken lijkt me een prima alternatief voor het Provinciale Gesticht... Trouwens op wat voor oud dametje wil Els nu een ritje doen? Een toeriste?
    Met Janneke en Tim heb ik afgesproken om binnenkort samen te eten en bij te praten. Heb ik zin in om hún verslagen nu eens te horen.
    Nou, jullie goede tocht en veel plezier op jullie reis verder. Liefs en groetjes, Bob