Bloemetjes gordijn en lekke tuut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gonne Els - WaarBenJij.nu Bloemetjes gordijn en lekke tuut - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gonne Els - WaarBenJij.nu

Bloemetjes gordijn en lekke tuut

Door: Gonne en Els

Blijf op de hoogte en volg Gonne

18 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Na meer dan 30 uur reizen, waarvan 14 uur vliegen en twee overstappen, komen we aan in Ubon Ratchani, ongeveer 80 km van de grens van Laos. Een loden deken vol hitte valt over ons heen. We zijn bekaf! We proberen de fiets uit de doos te krijgen. Het is dan al donker. Daar komt onze reddende engel aangefietst: Fritz onze reisleider. Binnen mum van tijd zet hij onze fietsen in elkaar en rijden we door de stad. Links rijden, wie heeft er voorrang? Let op, kijk uit!
Ohhhh wat is het eten hier lekker! Geuren, kleuren en wat een smaak, een feest!
Fietstassen vol spullen, een warme windstopper, een thermohemdje. Met nachtvorst in ons hoofd de tas ingepakt. Maar hier is het 30 graden en meer. He waar is m'n lakenzak, nada!
Dat wordt de eerste klus, opzoek naar een lakenzak voor Els. Met een bloemetjes lap naar het straatatelier. We trekken veel bekijks, al snel schiet de hulp,van alle kanten toe.

Ja die arme Els is zwaar beladen, maar ze ligt er strakjes keurig bij in haar bloemetjesgordijnen lakenzak. Dit stadje staat vol tempels en we bezoeken er natuurlijk een, denk aan minstens veertig graden in de zon, nauwelijks schaduw. Een gewezen monnik laat ons stokjes rammelen, in een koker. De eerste die eruit valt is jouw fortunecookie. Els krijgt een gezonde dochter en ik word gelukkig weer beter. Dat is fijn om te horen. Vandaag ging de wekker om half 6, vroeg uit de veren om de hitte zoveel mogelijk te kunnen mijden. Mijn gebroken ribbetje doet het aardig op de fiets, nauwelijks last van, alleen met slapen, maar dat doe ik niet op de fiets. Ik ben extra voorzichtig en ik word door de hele groep nauwlettend in de gaten gehouden. Ja ik wist op t laatste moment de spanning aardig op te voeren, voordat onze vakantie begon.

En wie heeft de primeur voor een lekke tuut, jazeker. Ik ben de klos, maar onmiddelijk staan er drie mannen te popelen om met een vaartje het bandje te verwisselen. Na ruim 70 km grotendeels onverhard komen we aan in Trakan, de cicaden laten een oorverdovend concert horen.

• 18 Maart 2015 - 13:12

Otto Smits:

40 graden !!!!

• 18 Maart 2015 - 13:45

Jan Van Maasakkers:

Hallo Gonne en Els, leuk om jullie verslag te lezen!!
    Gister hadden we geschiedenisclub en hebben we van Bob en Everdien de lortgevallen van Gonne en haar ribbenkast kunnen vernemen. Wat een ellendige start!
    Verder hebben we in de gescheidenisclub dankzij Bob heel goeed teruggeblikt op de felle gang van zaken de vorige keer. Was een goed gesprek.

Fijn om te lezen dat het nu redelijk goed gaat, geniet er van!

Jan

• 18 Maart 2015 - 13:48

Bert:

Een tocht van 70 km bij een hoge temperatuur. Lijkt me pittig. De tocht door een fraaie omgeving klinkt heel aantrekkelijk.
    een mooie tocht gewenst
    groetjes Bert

• 18 Maart 2015 - 17:37

Eric:

beste Gon en Els,
    We wensen jullie een behouden tocht en prachtige avonturen en herinneringen.
    We horen wel hoe jullie reis verder verloopt.
    Groetjes van Eric

• 18 Maart 2015 - 18:28

Helma:

Nou jullie zijn goed gestart!!! En Els je slaapt in ieder geval heel fleurig en bloemrijk. Dit levert zeker mooie bloemachtige dromen op!!
    Groetjes, Helma

• 18 Maart 2015 - 20:31

Marthe:

Wat leuk om te lezen hoe het jullie vergaat die eerste dagen zoveel indrukken in drukkende temperaturen onder bedrukte stofjes geniet! Kanjers! Liefs Marthe

• 19 Maart 2015 - 09:17

Willeke:

Wat een boeiend verslag! En dat is nog maar het begin... Fijn om te lezen dat je een beetje uitkijkt, Gonne :)
    Veel plezier!

• 19 Maart 2015 - 10:29

Petronella:

Leuke start meiden,maar hoe kom je eigenlijk aan die gebroken rib Gonne?Heftig afscheid van iemand genomen?

• 20 Maart 2015 - 10:13

Anna:

Hoihoi meisjes, gelukkig verloopt de reis goed tot nog toe maar Gonne kennende.......succes groep!
    Petje af hoor en .....geniet! Ik volg jullie verslag, liefs AnnA

• 20 Maart 2015 - 19:14

Theo:

klinkt allemaal goed. Begreep van what's up dat jullie de Mekong over zijn.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen. Hier is de kachel nog aan.
    Xxx theo

• 21 Maart 2015 - 08:35

Bea:

Leuk om jullie verslag te lezen. Veel plezier!

• 21 Maart 2015 - 16:11

Theo En Lies:

Prachtig dat jullie begonnen zijn, och een lekke band, maakt niet uit.
    Heel veel plezier daar in het hot Asia (is het eten ook zo heet?)