De eerste dagen in Yangon - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Gonne Els - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Yangon - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Gonne Els - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Yangon

Door: Gonne en Els

Blijf op de hoogte en volg Gonne

08 Februari 2017 | Nederland, Nijmegen

We vertrokken met veel mist uit Nederland. De laatste 40 km zagen we geen spat! Tim focuste zich op de witte strepen en reed stug door.  De vliegreis verliep goed maar duurde lang (17 uur), na drie films en een half boek komen we -via tussenstop in Singapore- in Yangoon aan.

Zie je in Thailand, Laos of Vietnam duizenden brommertjes of fietsen, hier zie je alleen auto's. Enkele agenten of militairen mogen op een motor in de stad Yangoon rijden. Af en toe zie je een brommer of riksja maar een stoere fietser hebben we nog niet gezien. Wij laten de fiets nog even in de doos; gaan lopen of nemen de taxi.

Hier zie je geen vrouw achter het stuur. Ook in eethuizen, waar je bier kunt drinken kom je bijna geen vrouwen tegen, behalve die 2 blonde Nederlandse.

• 08 Februari 2017 - 15:25

Thera:

Wat leuk Gon, weer op reis. We lezen wel hoe het daar is. Je verwacht eigenlijk niet dat in Myanmar alleen maar auto's rijden.
    Veel plezier.

• 08 Februari 2017 - 16:30

Ingrid Oostendorp:

Ha die Gon, wat leuk om zo jouw reis mee te beleven. Blijven jullie lang daar. Op de fiets. Heel veel mooie dagen!!!
    Groet, Ingrid

• 08 Februari 2017 - 16:59

Luud:

Hi Gonne
    Leuk dat jullie er weer zijn op die fietsen. Maar in Mandalay heb je wel brommers hoor! Daar zijn zij je ideale taxi. Doodeng. Heel veel plezier in dit prachtige land.

• 08 Februari 2017 - 17:50

Hein :

Interessant, die brommertjes zijn zo typisch Aziatisch. Waarom is dat daar niet en waarom zie je geen vrouwen? hebben de vrouwen daar geel/ witte creme op hun gezicht? Dat zag ik van de zomer toen ik 1 dag vanuit Thailand in Myanmar was. Zo bijzonder

• 08 Februari 2017 - 18:25

Eric:

hallo Gonne,
    Ik wens je een behouden reis en veel nieuwe ervaringen.
    In de Veronica gids staat een column van Angela Groothuisen zij is momenteel ook in Myanmar en vindt het fantastisch.
    Veel plezier

• 08 Februari 2017 - 20:11

Annelies De Wildt:

Ha Els en Gonne,
    Ga jullie volgen, goeie tijd en lekker fietsen!

• 08 Februari 2017 - 21:01

Jan:

.Dames, ga zo door met ons te verwennen met jullie impressies! Succes!
    Jan

• 08 Februari 2017 - 23:05

Theo:

Ha Els en Gon,
    Ik zal jullie natuurlijk volgen. Ik zag al leuke foto van praalgraf van Oe Tant langskomen. En lekker eten. Hoe zijn de ontbijtjes en hoe is de luchtkwaliteit aldaar?
    En natuurlijk wanneer gaat de fiets uit de doos?
    Theo

• 08 Februari 2017 - 23:47

Willeke:

hoi Gonne en Els, Veel plezier vanuit het besneeuwde Assen,fietsen uit de dozen en gaan met die banaan!! liefs,Willeke