Hoofd in de wolken en incontinente freule - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Gonne Els - WaarBenJij.nu Hoofd in de wolken en incontinente freule - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Gonne Els - WaarBenJij.nu

Hoofd in de wolken en incontinente freule

Blijf op de hoogte en volg Gonne

07 April 2015 | Vietnam, Hội An

Met je hoofd in de wolken
Gonne heeft er zin in! De wekker rinkelt om half zes. Niet om te gaan fietsen maar omdat Gonne de zon wil zien opkomen vanuit de zee. Dat lukt! Een prachtige vuurrode bal vanuit metershoge golven, het zeewater is aangenaam. Wat een kick!
Els zucht n keer en draait zich nog even om.
Vandaag een korte route maar...........
We beklimmen de Hai Van pas, het is een klim van 500 meter in 10 km, gemiddelde stijging van 5%. Dit betekent dat je de ene keer stijgt of zelfs daalt maar de volgende meters trapt in de allerkleinste versnelling. Gonne heeft het idee dat haar voorwiel los komt van het asfalt. Maar dat is haar eigen power, ze trekt zo hard aan d'r stuur dat ze bijna gaat stijgen op het achterwiel.
Het is warm, haarspeldbocht na haarspeldbocht. We worden aangemoedigd door vele Vietnamezen op hun scooters. Halverwege zien we de wolken over de pas. Even later fietsen we met ons hoofd in de wolken! Lekker fris, yes. Nog even doortrappen en we komen in de mist aan. Boven op de pas een bonte kermis van mensen, toeristen, dagjesmensen en bruidsparen die hier hun bruidsreportage maken.
Maar ook veel historie. Veel oude bunkers en andere oorlogsbouwwerken die in gebruik waren door de Amerikanen. De pas was van zeer strategisch belang, dit was de belangrijke doorgangsroute in dit gebied. Inmiddels is er tunnel gebouwd en is deze pas een toeristische route en de enige route voor fiets en scooter.

We kunnen weer uitrusten bij een prachtig resort aan zee mét zwembad.... Terwijl Els bij de receptie netjes op de sleutel van ons strandhuisje wacht, is Gonne het zwembad al ingedoken en laat zich druppend in badpak mét sleutel in een golfkarretje naar het huisje rijden. Daarmee scoort ze voor de hele groep de bijnaam de incontinente freule. Haha je hebt luxe paarden en werkpaarden. Resteert nu ons laatste verslag vanuit Hoi An op doorreis naar het vliegveld in Danang.

• 07 April 2015 - 15:35

Marthe:

Hoi Els en Gonne een feest om jullie reisverslag te lezen alsof ik er een heeeel klein beetje bij ben.zit het er weer bijna op...nog een paar fijne dagen en een goede terugreis kusjes Marthe en Fam.

• 07 April 2015 - 20:32

Ineke Dibbits:

Hallo kanjers, nog een paar fijne dagen gewenst en goede reis weer terug! XX Ineke

• 07 April 2015 - 22:53

Siny :

Oh wat klinkt het nu heerlijk mooie beeldende verhalen o.a vd freule ik dacht even dat marianne mee was.Jullie hebben deze luxe wel echt moeten verdienen. Nog n paar hele mooie dagen en goeie reis terug.
    Wel zin om terug te komen? Dikke knuffel Siny

• 08 April 2015 - 11:04

Angela:

Hey stoeren meiden!
    Geweldig dat jullie zo kunnen genieten van dat zware werk op de fiets. En ja even dacht ik toch ook dat onze Freule Marianne ik Vietnam op bezoek kwam...Noch even genieten van jullie avontuur en ook fijn om jullie snel weer in het echt te zien. XXAngela

• 08 April 2015 - 11:33

Helma:

Mooie verhalen en wat fijn dat je in al die hitte ook even met je hoofd in de wolken bent. Geniet nog maar lekker van jullie trip en tot gauw!!!
    Kusjes Helma

• 08 April 2015 - 19:51

Eric:

hallo Gon en Els,
    Jullie avontuur zit er bijna op.Het was een hele onderneming maar gelukkig hebben jullie alles goed doorstaan. Ik vond het leuk jullie verslagen te lezen ,je hebt dan het gevoel dat je toch een beetje meekijkt.
    Ik was in februari in Peru en Bolivia misschien is het iets voor jullie om volgend jaar op grote hoogte te fietsen.
    Ik wens jullie een behouden thuisreis en tot ziens
    Eric